Photography of a business conference
شاید عکاسی در کنفرانس کاری برایتان خسته کننده باشد ، ولی اگر به خوبی از پس آن بر بیایید مطمئنا تجربه ی بسیار خوشآیندی برایتان رقم خواهد خورد. افزون بر این، کنفرانسها محل بسیار خوبی برای کسب مهارت در زمینهی مستندسازی و عکاسی میباشند. در ادامه مطلب نکته هایی را در مورد عکاسی از یک کنفرانس کاری را مطرح خواهیم کرد.
عکاسی از کنفرانسهای کاری تماما به قدرت رابطهی شما با مشتری بستگی دارد. شما باید تعامل خوبی با او داشته باشید. ممکن است نیازهای شما با نیازهای کارفرما تفاوت داشته باشد، پس سعی کنید انعطاف پذیر باشید. هیچ عکاسی نور کم و برنامهی پر مشغله را دوست ندارد ولی اگر خوب کار کنید میتوانید عکسهای بسیار خوبی را بگیرید.
پیش از روز کنفرانس با میزبان کنفرانس یا کارفرما هماهنگی داشته باشید. از او بخواهید تا برنامهی روز کنفرانس را در اختیارتان قرار دهد تا در زمان درست در محل مقرر حاضر شوید. امکان دارد چندین کنفرانس باهم انجام بگیرند، پس باید دقت لازم را به کار گیرید. شما در این جلسه آشنایی، از سلیقهی مشتری آگاه میشوید و اگر چیزی نیاز داشته باشند، میتوانید آن را تهیه کنید. همچنین شما باید از تعداد عکسهای مورد نیاز و شکل ارائه آن ها اطلاع بیابید. همیشه سعی کنید یک قدم جلوتر از برنامه باشید چون در روز برنامه بی شک آنها مشغلهی زیادی خواهند داشت.
عکاسی شما مهمترین موضوع در اتاق کنفرانس نیست. حاضران در جلسه برای شنیدن ارائهی سخنران زمان و هزینهای صرف کردهاند، پس سعی کنید جلوی دید کسی را نگیرید و حواسشان را پرت نکنید. در کنار تصمیم گیری برای انداختن عکس سعی کنید نامحسوس کار کنید. صدای شاتر معمولا خیلی جلب توجه میکند. از یک دوربین کامپکت بدون آینه و یا دوربینی که صدای شاتر بلندی نداشته باشید استفاده نمایید. نور فلاش نیز خیلی آزاردهنده میباشد. اگر مجبور به استفاده از فلاش هستید اول با میزبان کنفرانس هماهنگ کنید و فقط در چند دقیقهای اول کنفرانس از آن استفاده کنید و بعد آن را کنار بگذارید.
برای عکاسی در کنفرانسها باید اعتماد به نفس کافی برای راه رفتن بین جمعیت و ثبت عکسها را داشته باشید. در اوایل شروع کارم، از راه رفتن در اتاق میترسیدم و فکر میکردم ممکن است در سخنرانی اختلالی ایجاد کنم و از اینرو قادر نبودم عکسهای کافی برای نقل داستان جلسه را ثبت نمایم. البته وقتی دوربینی در دست داشته باشید عذرتان برای راه رفتن در اتاق کاملا پذیرفته است
با وجودی که میتوانید آزادانه در اتاق حرکت کنید، ولی شما باید حالت چهره و احساسات سیمایی سخنران را نیز به تصویر بکشید و انجام اینکار از پایین صحنه یا انتهای اتاق ممکن نیست. از طرف دیگر اکثر اتاقهای کنفرانس نور کمی دارند پس با این تفاسیر یک لنز ۲۰۰-۷۰میلیمتری با دیافراگم
f/2.8 میتواند انتخاب خوبی برای این نوع عکاسی باشد
کاری کنید که عکسهایتان شرح حال روز را بیان کنند. سخنرانی و همایش به صورت فعالانه انجام میشود، ولی شما باید لحظههای استراحت آنها را نیز ثبت نمایید. باید شیوهی کارتان به شکلی باشد که حتی غایبان جلسه نیز موضوع آن را بفهمند و برای شرکت در آن ترقیب شوند. سعی کنید جزئیات، الگوها، رنگها، نشانهای تجاری و ویژگیهای سیمایی منحصر به فرد کنفرانس را ثبت نمایید.
بعد از عکاسی باید ویرایش آنها را انجام دهید. بسیاری از این عکسها برای بازاریابی آنلاین مورد استفاده قرار میگیرند. برای جلب رضایت مشتری زمان مورد نظرشان برای تحویل را از آنها بپرسیدو توجه داشته باشید که شما با عکسهای هنری سر و کار ندارید پس از هر گونه روتوش غیر لازم اجتناب کنید. عکس های تمیز و با نورپردازی خوب کار را انجام می دهند و مشتری را راضی نگه می دارید
نظر خود را بیان کنید...