Teaching Penning technique in photography
تکنیک عکاسی پنینگ (panning)، سوژه واضح و شارپ و پس زمینه مات و کشیده در عکس هایی با سوژه های در حال حرکت، می تواند نتایج شگفت انگیزی ایجاد کند (اگر آن را به طور کامل و بی نقص به کار گیرید… یا اگر خوش شانس باشید)، اما همچنین تکنیکی است که به تمرین زیادی برای تسلط پیدا کردن نیاز دارد.
ایده اصلی پشت پنینگ به عنوان یک تکنیک عکاسی این است که شما دوربین خود را همزمان و همراستا با سوژه متحرک حرکت می دهید و یک سوژه نسبتا واضح یا شارپ با یک پس زمینه تار به دست می آورید.
این یک حس حرکت و سرعت به عکس می دهد.
این تکنیک به خصوص برای ثبت سوژه های در حال حرکت مفید است، چه یک ماشین مسابقه باشد، یک حیوان خانگی در حال دویدن، یک دوچرخه سوار و غیره.
به نظر می رسد پنینگ با سوژه های در حال حرکتی که در یک مسیر نسبتا مستقیم قرار دارند بهتر جواب می دهد، چون به شما اجازه می دهد تا پیش بینی کنید که آنها به کجا خواهند رفت.
سوژه هایی که در کنار یکدیگر حرکت می کنند چالش برانگیز هستند و می توانند به عکس های شلوغ و درهم و برهم منجر شوند، چون تاری حرکتی آن می تواند بسیار نامنظم باشد.
تکنیک عکاسی پنینگ (panning)، سوژه واضح و شارپ و پس زمینه مات و کشیده در عکس هایی با سوژه های در حال حرکت، می تواند نتایج شگفت انگیزی ایجاد کند (اگر آن را به طور کامل و بی نقص به کار گیرید… یا اگر خوش شانس باشید)، اما همچنین تکنیکی است که به تمرین زیادی برای تسلط پیدا کردن نیاز دارد.
ایده اصلی پشت پنینگ به عنوان یک تکنیک عکاسی این است که شما دوربین خود را همزمان و همراستا با سوژه متحرک حرکت می دهید و یک سوژه نسبتا واضح یا شارپ با یک پس زمینه تار به دست می آورید.
این یک حس حرکت و سرعت به عکس می دهد. این تکنیک به خصوص برای ثبت سوژه های در حال حرکت مفید است، چه یک ماشین مسابقه باشد، یک حیوان خانگی در حال دویدن، یک دوچرخه سوار و غیره.
به نظر می رسد پنینگ با سوژه های در حال حرکتی که در یک مسیر نسبتا مستقیم قرار دارند بهتر جواب می دهد، چون به شما اجازه می دهد تا پیش بینی کنید که آنها به کجا خواهند رفت. سوژه هایی که در کنار یکدیگر حرکت می کنند چالش برانگیز هستند و می توانند به عکس های شلوغ و درهم و برهم منجر شوند، چون تاری حرکتی آن می تواند بسیار نامنظم باشد.
هیچ قانونی در مورد پنینگ وجود ندارد و شما ممکن است دوست داشته باشید استفاده از فلاش خود را در حین عکاسی پنینگ امتحان کنید. این تکنیک فلاش با همگام سازی آهسته (slow sync flash) تنها در صورتی عمل می کند که سوژه به اندازه کافی نزدیک باشد یا فلاش شما به اندازه کافی قوی باشد تا تاثیر بگذارد – اما به متوقف یا فریز کردن بیشتر سوژه اصلی شما کمک می کند، در حالی که تاری حرکتی مورد نظر شما را به پس زمینه می دهد.
اگر شما از فلاش استفاده کردید، می توانید انواع تنظیمات را آزمایش کنید تا وقتی که عکس خوب به نظر برسد. در برخی موارد، شما احتمالا باید نیمی از قدرت فلاش خود یا یک سوم آن را بکاهید.
اگر قصد دارید پنینگ را برای اولین بار امتحان کنید، باید با یک نگرش تجربی به آن نزدیک شوید. این کار می تواند بسیار جالب و سرگرم کننده باشد، اما می تواند خسته کننده نیز باشد. اگر در یک رویداد خاص هستید که در آن سوژه های به سرعت در حال حرکت وجود دارند (مانند یک مسابقه ماشین سواری و غیره)، احتمالا می خواهید سبک عکاسی خود را با آن ترکیب کنید. تمام روز فقط از این تکنیک استفاده نکنید – در عوض عکس هایی با سرعت شاترهای سریع نیز بگیرید. به این ترتیب عکس های مختلفی خواهید گرفت و احتمالا در نهایت به جای مجموعه ای از عکس های تار غیر قابل استفاده، چند عکس مفید خواهید داشت.
اگر می خواهید پنینگ را تمرین کنید (و این چیزی است که باید آن را تمرین کنید – زیاد)، به قسمت شلوغی از شهر خود بروید و آن را بر روی ترافیک در حال عبور تمرین کنید. به این ترتیب سوژه های بی پایانی خواهید داشت.
همچنین به یاد داشته باشید که بعید است سوژه اصلی شما کاملا شارپ و فوکوس شده باشد. هدف این تکنیک به دست آوردن یک سوژه نسبتا شارپ در مقایسه با پس زمینه آن است. کمی تاری سوژه اصلی در واقع می تواند به حس حرکت در عکس بیافزاید.
نظر خود را بیان کنید...