Photography of womens bags and shoes
امروز قصد داریم همه اون چیزی که نیازه برای عکاسی از محصولاتی مثل کیف و کفش رو به صورت جامع و مفید خدمت شما ارائه بدیم.
عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش یکی از مهم ترین بخش های فروش محصول هستش که اگه به خوبی انجام بده می تونه تاثیر انکار ناپذیری توی فروش شما داشته باشه. پس در ادامه با ما همراه باشید…
توجه داشته باشید یک عکاسی تبلیغاتی خلاقانه و جدید از محصولات کار ساده ای نیست! شما باید ایده های خوبی داشته باشید تا محصول شما متمایز از بقیه شود.
اول از همه اشاره کنیم که عکاسی از کیف و کفش با اهداف تبلیغاتی مختلفی انجام می شود.
بعضی اوقات این عکاسی برای نمایش و فروش محصول در سایت ها و صفحات اینترنتی و اینستاگرامی گرفته می شوند؛ بعضی وقت ها نیز برای استفاده در تبلیغات آفلاین مثل کاتالوگ و پوستر یا بیلبورد.
اگر هدف استفاده در پیج های فروشگاهی باشد معمولا با یک پس زمینه سفید و در لایت باکس عکاسی می شود.
خرید خیمه عکاسی به این افراد توصیه می شود تا بتوانند با کیفیت هرچه بیشتر به عکاسی بپردازند.
اما عکس های تبلیغاتی که برای جاهای دیگر استفاده خواهد پس زمینه معینی نداشته و می تواند با ایده پردازی های شما انجام شود.
اول از همه مبحث مورد عکاسی خود را مشخص کنید که تبلیغاتی است یا صنعتی؟
بعد از آن می توانید با توجه به بودجه خود تجهیزات زیر را تهیه کرده و به عکاسی بپردازید.
این ابزار ها تماما برای عکاسی تبلیغاتی و صنعتی مورد نیاز هستند اما در طول پروژه خود ممکن است به لوازم دیگری نیز احتیاج پیدا کنید که آن ها در طول تجربه مشخص می شوند.
( برای مثال واکس براق کننده برای محصولات چرم، سیم مفتولی نازک برای ایده های خلاقانه، لوازم دکوری و … )
نورپردازی در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی کیف و کفش که از متریال های مختلف تولید می شوند بسیار مهم است.
گاهی جنس این محصولات از چرم و نبوک، گاهی از پارچه های بافت دار و در مواردی از پوست حیوانات تهیه شده اند.
نورپردازی سوژه های چرمی و متریال هایی مثل ورنی کار ساده ای نیست و لازم است با حساسیت انجام شود.
نوع نورپردازی هم در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی کیف و کفش متفاوت است. در عکاسی صنعتی کیف و کفش لازم است نور با شدت یکسان به تمام بخش های محصول تابیده شود.
برای این منظور از تجهیزات جانبی کاهش و تعدیل شدت نور باید استفاده کنید.
استفاده از فلاش ها بدون کمک فیلتر یا تعدیل کننده ها موجب براق شدن بیش از حد بخشی از محصول چرم می شود.
این مشکل بزرگی در نورپردازی این محصولات است و جلوه خوبی در عکاسی حرفه ای ندارد.
در نورپردازی عکسهای صنعتی کیف و کفش باید دقت کنید جزئیات بافت محصول به خوبی دیده شود.
شدت نور باید کنتراست لازم را ایجاد کند تا جزئیات با دقت بالا ثبت شود.
اما نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی متفاوت از عکاسی صنعتی است. نورپردازی در عکسهای تبلیغاتی ملایم تر و بسته به ایده گاهی موضعی انجام می شود.
نورهای موضعی را به وسیله پارچه ای با سوراخ های متعدد در جلوی منبع نور می توان ایجاد کرد اما باید دقت کنید نورپردازی طوری باشد که محصول در عکس برجسته دیده شود.
اینکه عکس تبلیغاتی کفش و یا کیف چه نوع نورپردازی نیاز دارد بسته به جنس محصول و ایده عکس شما دارد.
گاهی لازم است با نورپردازی ملایم و موضعی بخشی از یک اتاق را بازسازی کنید.
گاهی هم نوردهی با سایه و کنتراست های بالا برای نمایش یک دکور تبلیغاتی انجام می شود.
پس زمینه ها در عکاسی از کیف و کفش باید متناسب با نوع عکاسی انتخاب شوند مثلا زمینه سفید بهترین گزینه برای عکاسی صنعتی کیف و کفش است.
این عکسها که محصول محور هستند برای استفاده در فروشگاه های آنلاین و طراحی کاتالوگ تهیه می شوند.
برای عکاسی از محصولات فروشگاهی و اینترنتی بک گراند های رنگی یا تیره اصلا گزینه مناسبی نیستند!
پس زمینه های رنگی حجم عکس ها را زیاد کرده که باعث کند شدن لود سایت می شود.
این پس زمینه ها گزینه مناسبی برای کاتالوگ های چاپی هم نیستند.
زمینه های رنگی و تیره تاثیر منفی روی رنگ محصول گذاشته باعث کدر یا تیره شدن محصول در چاپ می شوند.
اما پس زمینه ها در عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش متفاوت هستند.
پس زمینه عکسهای تبلیغاتی شامل فون های رنگی روشن و یا بک دراپ های طرح دار می شوند.
رنگ و طرح پس زمینه ها باید متمایز با رنگ محصول باشد تا سوژه به خوبی نمایان باشد.
عکاسی مدلینگ یکی از تاثیرگذارترین شیوه های تبلیغ محصولات کیف و کفش است.
عکاسی مد روشی موفق برای معرفی و تبلیغ محصولات کیف و کفش است که بعنوان محصولات مد شناخته می شوند.
عکسهای مد بهترین ایده برای برندهای بزرگ تولید کننده کیف و کفش در دنیا هستند.
تاثیر این عکسها باعث شده برندهای بزرگ مثل Gucci – Dior و غیره همکاری مستمری با مدلهای معروف داشته باشند.
انتخاب مدل برای تهیه عکسهای تبلیغاتی کیف و کفش بسیار مهم است.
این محصولات مانند لباس نیستند که الزاما مدل تمام قد در عکس دیده شود اما با تمام این تفاسیر لازم است مدل شما از اندام مناسب برخوردار باشد.
مثلا نمایش بخشی از پاهای مدل حین استفاده از کفش کافیست تا عکسی جذاب تولید کنید.
باید دقت کنید رنگ لباس مدل همخوانی مناسبی با سوژه اصلی شما که همان کفش است داشته باشد.
نظر خود را بیان کنید...